TOP 20 STVARI KOJE BI TREBALO DA ZNATE NA ENGLESKOM JEZIKU

(da biste mogli da funkcionišete u poslovnom okruženju)

Pažljivim promišljanjem, razgovorom sa učenicima, i na osnovu ličnog iskustva sastavila sam listu  stvari koje bi trebalo da znate na engleskom jeziku ukoliko želite da radite na radnom mestu koje podrazumeva komunikaciju na ovom jeziku.

Naravno, lista nije konačna, ali daje odličnu polaznu tačku.

Slobodno je odštampajte, prekrižite veštine koje vam ne trebaju, a dopišite one koje vam mogu olakšati rad i voditi vas do boljeg radnog mesta.

Tako ćete promišljenije učiti i bićete svesni na čemu treba više da radite, a šta ste savladali.

Evo sa kojim veštinama bi trebalo da budete na ti

  1. Da se pozdravite, predstavite i upoznate sa nekim.
  2. Da profesionalno predstavite čime se bavite, da predstavite firmu, proizvod ili uslugu i  njihove prednosti u odnosu na konkurenciju.
  3. Da znate šta su misija, vizija i vrednosti firme za koju radite i da ih približite nekome ko ne zna ništa o tome.
  4. Da umete da objasnite procese i procedure u svojoj firmi (Mi to tako radimo, a bogami, i zašto to tako radimo)
  5. Da započnete i održavate razgovor sa nepoznatom osobom ili nekim koga slabo poznajete, a potom da taj razgovor elegantno i završite (tzv ’small talk’).
  6. Da se javite na telefon, prebacite vezu, zapišete poruku i delujete smireno
  7. Da razlikujete formalan od neformalnog mejla i elemente koji čine razliku.
  8. Da napišete stilski konzistentan mejl (semi-formal all the way, for example)
  9. Da napišete mejl kojim predstavljate svoju firmu u nadi da započnete saradnju sa nekim.
  10. Da napišeš upit kojim želite da se raspitate o nekim detaljima ili tražite ponudu.
  11. Da napišete žalbu.
  12. Da napišete izveštaj
  13. Da usmeno izveštite nekoga o trenutnom stanju projekta ili zadatka na kome radite (o kom projektu je reč, koja je vaša uloga u njemu, šta ste dosad uradili, na čemu trenutno radite i šta planirate u narednom periodu, kao i da li očekujete neke poteškoće).
  14. Da poznajete strukturu sastanka (online i offline)
  15. Da ste u stanju da uradite pripreme za sastanak (zakažete ga mejlom, sastavite i pošaljete agendu)
  16. Vođenje sastanka ( pozdravljanje, predstavljanje tema, uključivanje svih u razgovor, vođenje računa o vremenu, zaključivanje uz dogovor o narednim koracima, slanje follow-up mejla)
  17. Učestvovanje na sastanku: iznošenje predloga, učešće u diskusiji, prekidanje sagovornika, nadovezivanje na nečiju ideju)
  18.  Umetnost pregovaranje uz poštovanje tuđih zahteva.
  19. Umetnost odbijanja
  20. Sposobnost održavanja prezentacija (struktura, signposting, kako reći pravu stvar za vašu publiku).

Nadam se da će vam ova lista biti od koristi, a ukoliko vam treba pomoć na putu ka ovladavanju ovih i drugih poslovnih veština, javite se da radimo zajedno i uživamo u procesu i rezultatima tog rada!

Želite da se prijavite? Pošaljite nam poruku.

Želite da se prijavite?
Pozovite nas.