Nadam se da vam Silvester Staloun nije bio prva asocijacija, jer od njega su mogle da se nauče razne lekcije, ali baš nijedna o poslovnoj komunikaciji, koliko me sećanje služi
Rambo Amadeus, svetski megacar i jedan od muzičara na čije koncerte odlazim rado, nedavno je gostovao u IGTV na Instragramu kod @marijagrujicbepa. Kao poštovalac njegovog lika i dela, naknadno sam odgledala intervju, a posebno me inspirisao deo gde se Rambo vraća sa Eurosonga iz Bakua 2012 godine, na kome njegova pesma ,Euro Neuro’ zauzima počasno poslednje mesto i osvaja tačno 0 poan. Deca plaču, javnost lomi ruke, svi kritikuju, ožalošćeni jer su velike nade polagali u Mentenegro te godine.
U tom trenutku nailazi na jednog svog poznanika koji ga pozdravlja sa oduševljenjem, hvali na sva usta, tvrdi da je Rambo pobednik i ponos nacije, i odvodi ga u kafanu.
Nakon početnog šoka, Rambo pita gospodina čemu sve to, kad je propao neslavno, a i brine o zaradi, jer su mu se mnoga vrata zatvorila.
Tajac. 5 minuta. Ćuti Rambo, ćuti i gospodin.
Kakve ovo ima veze sa poslovnom komunikacijom?
Gospodin nastavlja: ,Rambo, ja te poznajem od malih nogu, nenormalno si zanimljiv u društvu, mozak si radi neneormalno brzo, veliki si z……t, i kad si u društvo ti počneš da voziš, ljudi imaju tremu pred tobom da nešto predlože.
Ko zna šta si ti u sve u životu propustio, jer ljudi nisu bili ohrabreni da u tvom prisustvu nešto kažu.
Nego, ti zamisli sledeću stvar: kad sa bilo kime na ovom svijetu razgovaraš, bio to smetlar ili predsednik države, zamisli da igraš šah na vrijeme.
Izgovoriš, uključiš, teče njima vrijeme, i da se trudiš da ti u toj partiji dijaloga ne iscuri vrijeme. Pola-pola. Što si veći majstor, manje od polovine ćeš da iskoristiš.
Dozvoli malo i tišini da bude prisutna’.
Verujem da dalje objašnjenje nije potrebno. Nije komunikacija kada samo mi pričamo. Nije veština komunikacije da mi budemo najpametniji i namećemo svoje stavove. 50% komunikacije je veština slušanja. Kao što kaže Dalaj Lama:,Kada govoriš, ti samo ponavljaš ono što već znaš. Kada slušaš, možeš da naučiš nešto novo.’ A naučiti možemo, kao što Rambo kaže, od svakoga, ako pažljivo slušamo. Na taj način postajemo ne samo pristupačniji, već i bolje kolege i lideri, jer će se ljudi osećati slobodni da iznesu svoje predloge, ako veruju da će neko želeti da ih čuje i da će prema njima biti dobronameran.
Pitanje za firme: koliko ste pametnih predloga prоpustili jer mnogi nisu imali šansu da iznesu svoje mišljenje, naročito oni koji nisu možda direktno uključeni u određeni zadatak? A možda su baš oni, kao neko kome je sve to novo i sveže, imali neku fenomenalnu ideju.
Mislite o tome.
A ni tišinu ne treba podcenjivati. Ona pruža mogućnost promišljanja, ’varenja’ informacija, upijanja, povezivanja.
Na kursevima poslovnih veština unapređujemo usmenu i pisanu komunikaciju: predstavljanje sebe, kolega, firme i proizvoda ili usluge, pisanje mejlova, učestvovanje na sastancima i prezentacija. Ako su vam ove veštine potrebne, možete se prijaviti na neki od naših kurseva koji počinju 1.2.2021. Aktivno slušanje se podrazumeva.
Rambo otkriva da je mnogo napredovao od kada je počeo da primenjuje ovaj savet, a naši kursevi će sigurno biti odskočna daska za vas .